O6'er 

Sist oppdatert 07.05.2025


Ansvaret til løypelegger/arrangør:

  • Velge kart, parkeringsplass og samlingsplass dersom det ikke er bestemt i terminlista. Forviss deg om at grunneiere er spurt.
  • Sørge for at løpet blir bekjentgjort på hjemmesida og FB enten av den enkelte eller av web-ansvarlig.
  • Sett ut og ta inn alle poster.
  • Merk til samlingsplass dersom det er ventet løpere som er ukjent i nærområdet.
  • Gjennomføre arrangementet.
  • Publisere resultater etter løpet
  • Skrive og publisere en nyhetssak om løpet.


Løypelengder og klasser i O6`er: 

Løypenavn/lengde1,5km Ny
2,0km C
0km B
4,5km A/B
KlasserNybegynner

D-12
D65 -
H-12
H75 -
2km Trim

D13-16 
D17-34
D35-64
H13-16
H50-74
3km Trim
H17-49

Ønsker noen å løpe ei kortere løype enn oppsatt blir det i trimklasse. Er terrenget tungt reduseres løypelengdene noe. 


Poeng og premiering

Det gis poeng i forhold til vinneren i klassen som får 100 poeng og den som løper mer enn dobbelt av vinnertid får 50 poeng. Tider i mellom dette gis etter en linjèr utregning. Trim og nybegynner får 50 poeng og løypelegger/løpsleder 100 poeng. Premiering etter de 4 beste løp.


Tidtaking og poengberegning

  • Ta tida og ha kontroll på hvem som sendes ut i marka og kommer inn. Tidtaking gjøres på lagets PC i Brikkesys-programmet og lastes så snart som mulig opp fra løpsprogrammet på PC`en. 
  • Se veileder for bruk av PC, Brikkesys-program og tidtakersystem på hjemmesida under veiledere og bruksanvisninger, eller spør Stein Ivar eller andre som er vant med opplegget. 
  • Gi beskjed til Eivind når opplasting er gjort, så vil poengberegning bli gjort. 


Annet

  • Det er ingen startkontingent
  • NB! Finner løypelegger feil ved kartet er det fint at det blir rapportert til kartansvarlig!
  • Sørg for alt deltagerutstyr er på plass: Kart-plast / EKT-utstyr (Startbukk, innkomstbukk, MTR-skriver som er oppladet, lags-PC m. registreringsenhet 250 som er oppladet og brikker).
  •  Utstyr hentes materiallageret og leveres der etter løpet eller til neste løypelegger.
  • Ansvarlige for Rekrutt- eller Ungdomsgruppene kan velge å bruke poster som utgangspunkt for annen treningsvirksomhet i tillegg eller i stedet for treningsløp. 
  • Det er fint med omtale og bilder både før og etter løpet. Det legges direkte ut på hjemmesida av den enkelte eller sendes web-ansvarlig. Dette deles på vår Facebook- side: https://www.facebook.com/melhusorientering.&nbsp